آموزش انتقال برنامه ها و فایل ها به رم SD در اندروید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



همه چیز از همه جا






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 48
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 9
:: باردید دیروز : 15
:: بازدید هفته : 24
:: بازدید ماه : 56
:: بازدید سال : 445
:: بازدید کلی : 2153

RSS

Powered By
loxblog.Com

همه چیز از همه جا

آموزش انتقال برنامه ها و فایل ها به رم SD در اندروید
سه شنبه 5 ارديبهشت 1402 ساعت 20:7 | بازدید : 154 | نوشته ‌شده به دست هدیه هراتی | ( نظرات )

سیستم عامل اندروید هم اکنون این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا برنامه ها یا اپلیکیشن های نصب شده بر روی دستگاه و فایل های دیگر مانند موسیقی، عکس، فیلم و ... را از حافظه داخلی دستگاه به رم SD منتقل کنند. در این مقاله قصد داریم نحوه انتقال برنامه ها و فایل ها به رم SD اندروید را آموزش دهیم. در ادامه با وبلاگ همه چیز همراه باشید.

مقدمه ای برای انتقال برنامه ها و فایل ها به رم SD در اندروید

اکثر گوشی های اندرویدی می توانند از حافظه جانبی و رم SD پشتیبانی کنند. این بدان معناست که می‌توانید فضای ذخیره‌سازی اطلاعات محدود آن را در حین اتصال رم SD به تلفن یا رایانه لوحی Android خود گسترش دهید. به عنوان مثال، تصور کنید یک گوشی با ظرفیت حافظه داخلی پیش فرض 16 گیگابایت خریداری کرده اید. در این شرایط اگر گوشی شما از اتصال رم SD پشتیبانی می کند، می توانید هنگام خرید رم SD، فضای ذخیره سازی 16 گیگابایتی دستگاه را چند برابر کنید. به طور پیش فرض وقتی رم SD را به تلفن خود وصل می کنید، دستگاه آن را به عنوان یک پارتیشن جداگانه برای ذخیره فایل های مختلف می شناسد. البته گوگل قابلیتی به نام Adoptable Storage در اندروید 6.0 معرفی کرد که به وسیله آن حافظه خارجی و داخلی گوشی با هم ادغام می شوند و به صورت پارتیشن شناخته می شوند اما در هر صورت در تبلت ها و گوشی های اندرویدی به صورت عادی و پیش فرض است. . حافظه خارجی یا رم SD به عنوان یک پارتیشن مجزا برای ذخیره اطلاعات توسط دستگاه در نظر گرفته می شود.

اکنون که یک رم SD را به دستگاه اندرویدی خود متصل کرده اید، می توانید اطلاعات جدیدی را که می خواهید در آن ذخیره کنید و بنابراین از پر کردن حافظه داخلی محدود 16 گیگابایتی دستگاه خود اجتناب کنید. اما در این بین تکلیف برنامه ها یا اپلیکیشن هایی که قبلا بر روی حافظه داخلی دستگاه نصب شده بودند چه می شود؟ همچنین تکلیف فایل هایی مانند موزیک، عکس، فیلم و ... که قبلا حافظه داخلی دستگاه را اشغال کرده اند، چه می شود؟ آیا راهی وجود دارد که بتوانیم برنامه ها و فایل های مختلف ذخیره شده در حافظه داخلی گوشی اندرویدی خود را به رم SD منتقل کنیم یا به عبارتی برنامه ها و فایل ها را به رم SD منتقل کنیم؟ خوشبختانه این عمل امکان پذیر است و می توانید اپلیکیشن ها و فایل ها را به رم SD اندروید منتقل کنید. در این مقاله قصد داریم نحوه انجام این عمل و انتقال برنامه ها و فایل ها به رم SD در دستگاه های اندرویدی را به شما آموزش دهیم. در صورت نیاز به توضیحات بیشتر در خصوص هر یک از قسمت ها و مراحل شرح داده شده می توانید از طریق شماره های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی سیار تماس گرفته و از آنها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

نحوه انتقال برنامه های اندروید به رم SD در اندروید

با انتقال اپلیکیشن های اندرویدی به حافظه جانبی شروع می کنیم. به طور کلی اکثر برنامه ها یا اپلیکیشن های اندرویدی قابلیت انتقال به حافظه جانبی دستگاه را دارند اما در این بین ممکن است برخی از آن ها به دلایلی نتوانند به رم SD منتقل شوند. برای انتقال برنامه ها از حافظه داخلی گوشی یا تبلت اندرویدی خود به رم SD مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

ابتدا به قسمت تنظیمات گوشی یا تبلت اندرویدی خود بروید. سپس به بخش Apps or Applications دستگاه خود بروید. در این قسمت لیستی از اپلیکیشن ها یا برنامه های نصب شده بر روی دستگاه ظاهر می شود. برگه های مختلفی در بالای صفحه وجود دارد. در تب Downloaded لیست برنامه های دانلود شده نمایش داده می شود. در تب On SD Card می توانید لیست برنامه هایی را که در رم SD دستگاه ذخیره شده اند مشاهده کنید. همانطور که مشاهده می کنید تعداد برنامه های ذخیره شده در گوشی اندرویدی ما در این قسمت تنها یک عدد می باشد. تب Running لیستی از برنامه های در حال اجرا را نشان می دهد. توصیه می کنیم برای بررسی وضعیت برنامه ها یا برنامه های گوشی خود به تب All مراجعه کنید. در این قسمت لیست تمامی برنامه ها یا اپلیکیشن های نصب شده بر روی دستگاه را مشاهده خواهید کرد.

برنامه ای را که می خواهید به رم SD منتقل کنید از لیست برنامه ها انتخاب کنید. به عنوان مثال، ما برنامه آمازون موزیک را انتخاب کردیم. حالا به گزینه Move to SD نگاه کنید. در صورت فعال بودن این گزینه می توانید با لمس آن برنامه را به رم SD منتقل کنید. در صورت فعال نشدن گزینه Move to SD امکان انتقال برنامه به رم SD وجود نخواهد داشت. دقت داشته باشید که پس از لمس گزینه Move to SD باید کمی صبر کنید تا دستگاه تمامی فایل ها و اطلاعات مربوط به آن برنامه را از حافظه داخلی گوشی یا تبلت اندرویدی به حافظه SD منتقل کند. برای انتقال تمامی برنامه ها به رم SD باید مراحل ذکر شده را برای هر کدام تکرار کنید. به این ترتیب می توانید اپلیکیشن ها را از حافظه داخلی گوشی اندرویدی به رم SD منتقل کنید.

نحوه انتقال فایل های موسیقی، فیلم، عکس و ... به رم SD در اندروید

برای انتقال فایل های موسیقی، فیلم، عکس و ... از حافظه داخلی به رم SD در اندروید، در مرحله اول باید وجود یا عدم وجود گزینه اختصاصی در گوشی یا تبلت خود را بررسی کنید. در اکثر دستگاه های اندرویدی گزینه ای به نام Transfer Data to SD Card ارائه شده است که با لمس آن می توانید تمامی فایل های موسیقی، ویدئو، عکس و ... دستگاه خود را از حافظه داخلی به حافظه جانبی انتقال دهید. بنابراین بهتر است در مرحله اول و قبل از انجام هر اقدام دیگری وجود یا عدم وجود این گزینه را در گوشی یا تبلت اندرویدی خود بررسی کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا وارد قسمت تنظیمات گوشی اندرویدی خود شوید.
سپس گزینه Storage را انتخاب کنید.

در تنظیمات این قسمت باید گزینه ای به نام Transfer Data to SD وجود داشته باشد. پس به دنبال این گزینه باشید. اگر این گزینه را پیدا کردید، روی آن ضربه بزنید. در این مرحله احتمالاً از شما خواسته می شود که نوع فایل هایی را که می خواهید به رم SD منتقل کنید انتخاب کنید. این فایل ها می توانند شامل عکس، فیلم، موزیک و ... باشند که پس از انتخاب فایل های مورد نظر خود کافیست گزینه Transfer را انتخاب کنید تا فرآیند انتقال فایل ها به رم SD آغاز شود. منتظر بمانید تا این فرآیند به پایان برسد.

اما متاسفانه همه تبلت ها و گوشی های اندرویدی گزینه Transfer Data to SD را ارائه نمی دهند. در این شرایط کار شما کمی سخت می شود و مجبورید از کامپیوتر متوسط استفاده کنید. این کامپیوتر می تواند ویندوز یا مک بوک باشد. ابتدا گوشی یا تبلت اندرویدی خود را با استفاده از کابل رابط به کامپیوتر متصل کنید. قفل صفحه دستگاه را باز کنید و به رایانه اجازه دهید با دستگاه شما ارتباط برقرار کند. در این شرایط و پس از شناسایی درایوهای دستگاه توسط کامپیوتر می توانید به قسمت My Computer یا This PC در سیستم عامل ویندوز مراجعه کنید. در این قسمت یک درایو جدید با همان نام گوشی خود خواهید دید. آن را وارد کنید. سپس دو درایو دیگر ظاهر می شود که یکی مربوط به حافظه داخلی دستگاه و درایو دیگر مربوط به رم SD است.

نتیجه

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله نحوه انتقال برنامه ها و فایل ها به رم SD را آموزش دادیم. در صورت نیاز به توضیحات بیشتر در مورد نحوه انتقال برنامه ها و فایل ها به رم SD و هر یک از مراحل شرح داده شده، می توانید از طریق شماره های موجود با کارشناسان موبایل تماس گرفته و از آنها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

 

منبع: tomsguide




:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: